domingo, 31 de mayo de 2015

Unidad : Las plantas

  Unidad AICLE: Plants
ÁRERA : CONOCIMIENTO DEL ENTORNO  
MAESTRA: Remedios Domínguez González
Curso / Nivel: 5 años Educación Infantil 
1. INTRODUCCIÓN: 
Con esta unidad se pretende que los alumnos de 5 años de Educación Infantil  adquieran un conocimiento más extenso acerca de las plantas.
Se llevará a cabo 14 sesiones ya en  Educación Infantil se trabaja por centro de interés  trabajándose cada uno de ellos por quincenas. Las sesiones son continuas, se trabajarán todos los días de la semana al menos una hora de la jornada escolar, dando también cabida a otros contenidos de las demás áreas.
Las clases se harán alternando el inglés y español, traduciendo a español todo lo que  se va hablando en inglés.
Para ello se contempla una serie de Objetivos: 
- Recognize plants and their characteristics as a living.
 - Distinguish The parts of a plant and their functions.
 - Recognize significant differences between animals and plants.
 - Appreciate the usefulness of plants to humans and other living beings.
- Distinguish vegetables, trees and flowers surrounding environment.
Y todos estos objetivos se trabajan a través de unos CONTENIDOS:
- Parts of a plant (leaves, flowers, fruit, stem, root ...)
 - Utility plants for man (power). - Difference between fruits and vegetables.
 - Conditions for growth and plant life: water, light, heat, earth ...
 - The plant as a living: characteristics, similarities and differences with animals.
 - Name of flowers, trees, fruits and vegetables.
El VOCABULARIO a trabajar es el siguiente:
* Name: plant, root, stem, flower, pollen, petals, pink, poppy, tulip, daisy, jasmine, lettuce, carrots, onions, etc.
*  Adjectives: nice, big, small, tall, short, colorful, etc.
* Verbs: watering, planting, planting, prepare, change, etc.
Las Estructuras que llevaremos a cabo son:
* Bits of intelligence.
*  Flashcards.
* Routines for the assembly, as is knowing the weather, have students who come to class and missing, we review the weekly menu seeing the different types of food, etc
Para ello se llevará a cabo con un conjunto de ACTIVIDADES tales como:
 - Story:  "Learn about plants. Starting to Grown"
 - Will make comprehension questions about the story, how
- Draw what that they liked  the story.
- Videos and pictures: we will put them a video of how is the growth of a plant and care they need to live. Too see photos different flowers . They are types of plants and interesting for displaying images Bits of Intelligence and Glen Doman method.
 - Also will make different tabs to enhance knowledge, suchas.
- Sort the sequence of how plants grow seeing in it the parties.
- To work basics, we will work records high and low, together apart, etc, where they have to surround the tallest tree or trees that are together ...
Se trabajarán a lo largo de 5 sesiones, con la suficiente y necesaria flexibilidad para adaptarnos al ritmo y necesidades del grupo. 
- Coloring flower is in the middle.
 - Draw a petal more on each of the flowers, and thus initiating work to the sum.
 - Colour the flowers that are similar.
 - Plastic Activities where have to fill the center of a flower with paper balls or clay.
- In small groups of 5 to make 4 wall, one of them is about the parts of a plant, the root, stem, leaves, etc. Another It will be about wall of plants with flowers. Other plants that bear fruit, and the last with plants that do not give flowers and fruits. They will be asked helps parents / mothers if necessary for the collection of photos, either of magazines, internet .
 - Also we will make a trip to the park near the school. Will go walk and once there we will observe the vegetation. - Review of the UD
En cuanto a la METODOLOGÍA:
Todas estas actividades se realizarán mediante diferentes agupamientos: gran grupo, mediano y trabajo individual, siendo variadas, tranajando , diferentes habilidades de comprensión , análisis, razonamiento, etc.
Se usaran recursos escritos, sonoros y gráficos, se utilizará el aula y también la sala de proyección para ver una película y se trabajará trasversalmente diferentes competencias básicas: lingüística, social, cultural, aprender a aprender, etc. 
Y finalmente, se hará una EVALUACIÓN global, contínua y formativa, a través de una observación directa y sistemática, evaluando como criterios de evaluación los objetivos didácticos expuestos anteriormente en  la unidad.
URL para visitar la plantilla:
https://docs.google.com/document/d/1xGL79LeyzSHbN_TP9F4jQWyphFy4jD4NR6GTXFQbiKA/pub

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario