"INTEGER NUMBERS"
Matemáticas. 1º de E.S.O.
Tratamos en esta unidad, de que l@s alumn@s conozcan los números enteros en el entorno cotidiano, sus propiedades y las operaciones a realizar con dichos números, de manera que se familiaricen con ellos de una forma amena y divertida, a la vez que los trabajan en un segundo idioma (en este caso el inglés).
En la unidad se detallan los siguientes aspectos generales
- Guión
- Temporalización
- Competencias básicas
- Objetivos
- Tareas
- Criterios de evaluación
Además se incluyen aspectos específicos de la enseñanza en L2
- Contenidos lingüísticos en los que se incluyen funciones, estructuras y léxico
- En los criterios de evaluación se ha incorporado el dominio del vocabulario específico en L2
- Key vocabulary
Tal como se trató en el Bloque 1 se incluyen expresiones utilizadas en el aula (Classroom management)
- Can you find…?
- Where did you put…?
- Can you repeat that please?
Y que sirven para introducir gramática general.
Además se incluyen actividades en las que se trabaja cada una de las destrezas de L2, listening, speaking, reading y writing.
Listening: actividades en las que los alumnos escuchan como se leen diferentes operaciones
Ejemplo: Four plus five equals nine
Writing: actividades en las que los alumnos escriben en L2
Ejemplo: Listen to your teacher and fill in the gaps.
Reading: actividades en las que los alumnos tienen que leer y entender un texto en L2.
Ejemplo: Write a numerical expresión for the following phrases. The product of negative twelve and three. -12 x 3 = - 36
Speaking: actividades de relacionar conceptos trabajando en parejas para que hablen en L2.
Todas las actividades trabajan una o varias de estas destrezas de modo que en cada actividad se identifica la o las que se usan. Para ello se utilizan iconos en el enunciado.
Al final de la unidad se incluye un formulario en el que el alumno determina si ha tenido dificultades en alguna de las destrezas de L2.
Learning outcomes
/ Evaluation criteria
To know the evolution of numbers.
To know how to use numbers (including negative numbers). Operations
To use power as a multiplication
To know how to calculate square roots
2. Subject Content
Numbers
Decimals
Power
Square root
Fractions and percentages
3. Language Content / Communication
Vocabulary
Nouns: number, fraction, decimal, operation, power, square root.
Verbs: calculate, add, subtract, multiply, divide
Adjectives: equal, great, natural, whole
Prepositios: away, for, between, over
Structures
Comparative
Passive voice
… is equal to…
…to the power of…
"Number" squared
The square root of…
Discourse type Language skills
Writing, speaking and listening
The use of English will take over 80%
4. Contextual (cultural) element
Pupils must recognize the vocabulary related to numbers, the evolution from ancient times to nowadays.
To connect numbers with the environment we will try to use examples of real life.
To introduce negative numbers we will speak about money in several situations in which the result will be negative numbers.
5. Cognitive (thinking) processes
Remind how to calculate (main operations, addition, subtraction, multiplication and división)
To learn how to operate power
To analize problems
To summarise the information and turn it into numbers
6. (a) Task(s)
Operations
- Addition (several addends)
- Subtraction
- Multiplication (several factors)
- Division
- Power
- Square root
To write numerical expresions from fhrases
To design a parking
6. (b) Activities
Problems.
- Read and understand
- Summarize the information
- Find the right operation to do
- Solve
7. Methodology
Organization and class distribution / timing
The unit will take 9 days
Usual distribution
Classes take 55 minutes
- minutes to remind
- minutes to explain
- minutes to do exercises and practice
To encourage the use of english, there are exercises in which students will work in pairs.
Resources / Materials
Book, pencil, pen, notebook, board and e-board
Calculator is allowed only when teacher says.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=8Y82JLMN_Fc
to revise the unit.
On-line exercises: http://amby.com/educate/math/integ_x1.html
Printable exercises http://www.superteacherworksheets.com/integers.html
Key Competences
Comunication
Mathematics
Culture and arts
Science
8. Evaluation (criteria and instruments)
70% exam
% class work
% attitude
Jara Roque Moreno.
martes, 1 de diciembre de 2015
“INTEGER NUMBERS”
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario