martes, 1 de diciembre de 2015

“INTEGER NUMBERS”

"INTEGER NUMBERS"

Matemáticas. 1º de E.S.O.


Tratamos en esta unidad, de que l@s alumn@s conozcan los números enteros en el entorno cotidiano, sus propiedades y las operaciones a realizar con dichos números, de manera que se familiaricen con ellos de una forma amena y divertida, a la vez que los trabajan en un segundo idioma (en este caso el inglés).

En la unidad se detallan los siguientes aspectos generales

  •  Guión
  • Temporalización
  • Competencias básicas
  • Objetivos
  • Tareas
  • Criterios de evaluación

Además se incluyen aspectos específicos de la enseñanza en L2

  • Contenidos lingüísticos en los que se incluyen funciones, estructuras y léxico
  • En los criterios de evaluación se ha incorporado el dominio del vocabulario específico en L2
  • Key vocabulary

Tal como se trató en el Bloque 1 se incluyen expresiones utilizadas en el aula (Classroom management)

  • Can you find…?
  • Where did you put…?
  • Can you repeat that please?

Y que sirven para introducir gramática general.

Además se incluyen actividades en las que se trabaja cada una de las destrezas de L2, listening, speaking, reading y writing.

Listening: actividades en las que los alumnos escuchan como se leen diferentes operaciones

Ejemplo: Four plus five equals nine

Writing: actividades en las que los alumnos escriben en L2

Ejemplo: Listen to your teacher and fill in the gaps.

Reading: actividades en las que los alumnos tienen que leer y entender un texto en L2.

Ejemplo: Write a numerical expresión for the following phrases. The product of negative twelve and three.  -12 x 3 = - 36

Speaking: actividades de relacionar conceptos trabajando en parejas para que hablen en L2.

Todas las actividades trabajan una o varias de estas destrezas de modo que en cada actividad se identifica la o las que se usan. Para ello se utilizan iconos en el enunciado.

Al final de la unidad se incluye un formulario en el que el alumno determina si ha tenido dificultades en alguna de las destrezas de L2.

Learning outcomes

/ Evaluation criteria

To know the evolution of numbers.

To know how to use numbers (including negative numbers). Operations

To use power as a multiplication

To know how to calculate square roots

2. Subject Content

Numbers

Decimals

Power

Square root

Fractions and percentages


3. Language Content / Communication

Vocabulary

Nouns: number, fraction, decimal, operation, power, square root.

Verbs: calculate, add, subtract, multiply, divide

Adjectives: equal, great, natural, whole

Prepositios: away, for, between, over

Structures

Comparative

Passive voice

… is equal to…

…to the power of…

"Number" squared

The square root of…

Discourse type Language skills

Writing, speaking and listening

The use of English will take over 80%

4. Contextual (cultural) element

Pupils must recognize the vocabulary related to numbers, the evolution from ancient times to nowadays.

To connect numbers with the environment we will try to use examples of real life.

To introduce negative numbers we will speak about money in several situations in which the result will be negative numbers.

5. Cognitive (thinking) processes

Remind how to calculate (main operations, addition, subtraction, multiplication and división)

To learn how to operate power

To analize problems

To summarise the information and turn it into numbers

6. (a) Task(s)

Operations

  • Addition (several addends)
  • Subtraction
  • Multiplication (several factors)
  • Division
  • Power
  • Square root

To write numerical expresions from fhrases

To design a parking

6. (b) Activities

Problems.

  • Read and understand
  • Summarize the information
  • Find the right operation to do
  • Solve

7. Methodology

Organization and class distribution / timing

The unit will take 9 days

Usual distribution

Classes take 55 minutes

  • minutes to remind
  • minutes to explain
  • minutes to do exercises and practice

To encourage the use of english, there are exercises in which students will work in pairs.

Resources / Materials

Book, pencil, pen, notebook, board and e-board

Calculator is allowed only when teacher says.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=8Y82JLMN_Fc

to revise the unit.

On-line exercises: http://amby.com/educate/math/integ_x1.html

Printable exercises http://www.superteacherworksheets.com/integers.html

Key Competences

Comunication

Mathematics

Culture and arts

Science

8. Evaluation (criteria and instruments)

70% exam

% class work

% attitude



Jara Roque Moreno.


No hay comentarios:

Publicar un comentario