martes, 15 de mayo de 2018

UD "juggling is life" Physical Education.

Mi UD "juggling is life" va dirigida a 4º curso de la ESO para la asignatura Physical Education.
El tema principal a tratar son los malabares, y su objetivo principal, es la mejora de la cordinación oculo-manual entre otras. Además, éste tema puede ser trabajado de manera interdisciplinar con la materia de Historia, ya que también trabajaremos de donde viene la palabra "juggling - juggler - circus- trapezist..." remontándonos a los años en los que surgió el circo y su evolución con el paso de los años.

LA UD CUENTA CON 10 SESIONES, DESGLOSADAS DE LA SIGUIENTE FORMA:
  1. Timing: the UD will be divided into 10 sessions.

•Session 1: Initial assessment: what do you know about circus? How many types of circus do you know? Watch the video (activity 1)

•Session 2: the students prepare the balls and learn the easiest tricks.

•Session 3: students will form the group for the show. Individually, they will do activity 2.

•Session 4: in groups, practise for the show.

•Session 5: Activity 3 and 4.

•Session 6: Practise for the show, and activity 5 (in pairs, they will create a conversation related to juggling and circus, and it will be presented to the class).

•Session 7: practise for the show and also they will have the activity 6 as homework.

•Session 8: practise for the show. Collect the homework.

•Session 9:  big show test.

•Session 10: The greatest circus, presentation to the younger children.

ALGUNAS DE LAS ACTIVIDADES QUE LOS ALUMNOS DEBERÁN REALIZAR:

1-      1- Watch the video with new vocabulary: https://www.youtube.com/watch?v=26sbYUDl8o4

 

2-      2- Read the articles and answer the questions (Intermediate and advanced level)

 

1-      3- Cloze test: CIRCUS Enlace: http://learningapps.org/1231757   Pantalla Completa-Link: http://LearningApps.org/watch?v=p6f2fhtan01

2-      Watch the video and listen to the song http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/when-the-circuscomes-town

 

3-      4- Conversations in pairs and exposition to the class.

 

4-        5- Search a specific circus on the internet and write a report about it describing its main features.

 

6- Performing a circus show to the younger students.


Por último, añado el enlace de la plantilla con mi UD, 



Javier Robledo García
Physical Education Teacher.

1 comentario:

  1. Me parece muy interesante tu unidad didáctica para Educación Física en 4º ESO. Lo que más me atrae es el contenido sobre todo porque está totalmente enlazado con un tema de absoluta actualidad como es el circo. El punto más fuerte de la unidad son las actividades para el AICLE, actividades diversas y que trabajan las cuatro competencias speaking, reading, writing y listening. Quizás como punto más débil significar que no figura el andamiaje de la unidad, la parte inicial sobre la que se construyen todas las actividades que luego se desarrollan.

    ResponderEliminar