Electrical and electronic circuits
Enlace a la plantilla de la Unidad Didáctica
Although humans have Known electricity since ancient times, its applications were not discoverd until the nineteenth century. Electricity is essential to modern life and we can see this just by looking around us. For example, how many times a day do you press a switch to turn on a light that uses electricity?
Esta unidad didáctica está dirigida a alumnos de 3º ESO y la materia de Tecnologías.
La unidad que se presenta tiene el objetivo de introducir a los alumnos en el tema de la electricidad: fundamentos, usos, ventajas y peligros. Para ello se introducen gradualmente conceptos que permitan la comprensión progresiva de un fenómeno que no es fácil de asimilar. Se empezará explicando la naturaleza eléctrica de la materia a partir de la estructura del átomo, que conducirá al concepto de corriente eléctrica y al de circuito.
Learning outcomes
1. Know, orally and in writing, the vocabulary and keywords related to electricity and electronics in the second language.
2. Analyze texts, audios or videos in the second language.
3. Solve in writing and orally in class the resistance association problems.
4. Work collaboratively and in dialogue with the team in the search for solutions and in the execution of the proposed problems, using the expressions in the second language.
Task
-
Games
-
Dynamics to learn the contents of the unit
-
Activities of basic poses with support from flashcards
-
Key words
To know them and be able to use them fluently.
-
Activities of listening and writing
-
Exercises from video/listening
-
Work in couples and with teammates
-
Activities for the proposed exercise, for example:
What is the atom?
How can the electrical current be produced?
How can the electrical variables be measured?
How can the receivers be connected?
Which are the dangers related to the electricity?
Enlace Unidad Didáctica desde mi Drive:
https://drive.google.com/file/d/16N5VrKXi9SeijnzF6uEM86R_qsO32asq/view?usp=sharing
Enlace al blog de la Unidad Didáctica:
https://electricalandelectronicscircuits.blogspot.com/
Hola Olga, estoy impresionada por tu unidad, enhorabuena, un trabajo muy muy currado, un saludo
ResponderEliminarOlga, me han gustado mucho las herramientas para la gamificación.
ResponderEliminarCoincido con mis compañeros. Unidad muy completa y motivante. Contiene recursos de diferentes tipos lo que la hace más atractiva y útil. Perfecto también porque combina el trabajo individual, por grupos y el enriquecimiento que esto supone. Ayuda al aprendizaje del contenido propio de la asignatura y al de la L2 por lo que ¡Objetivo conseguido!.
ResponderEliminarDe nuevo, felicidades. María Cañadas.