Unidad Didáctica con AICLE: "MINIHANDBALL IN MY SCHOOL"
Esta UD con AICLE va dirigida a los alumnos de 6º CURSO DE EDUCACIÓN PRIMARIA en el ÁREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. El nivel lingüístico que vamos a utilizar es el A1.3 en Inglés.
En esta unidad trabajaremos el bloque de contenidos 2: Deportes, Juegos y Salud a través del Balonmano (Handball).
Los Objetivos a conseguir son:
- Investigar sobre el origen del Handball su historia y sus reglas.
- Número de jugadores y nombre de las posiciones de los jugadores en el campo.
- Dimensiones y líneas del campo de Handball.
- Practicar como se realizan los movimientos y la técnica de lanzamiento en Handball.
- Aplicar las medidas básicas de prevención y medidas de seguridad en la práctica.
- Usar correctamente los materiales y espacios sin olvidar la aceptación y el respeto hacia las normas, reglas, estrategias y personas que participan en el juego.
Contenidos didácticos:
Investigación, reconocimiento e identificación del deporte del Handball.
Aprecio del juego y el deporte como fenómenos sociales y culturales.
Práctica de juegos y actividades pre-deportivas.
Aceptación y respeto hacia las normas, reglas, estrategias y personas que participan en el juego.
Temporalización: 8 Sesiones. 2 sesiones por semana.
Tareas y Actividades a realizar:
- Lesson nº1:
Activity 1: Brainstorming about the Handball rules and its history (in group).Activity 2: Explain the game rules, with the help of the Alberta Team Handball Federation Handbook (in group). Discuss the rules. Activity 3: Present the History of Handball, surfing the IHF web (in group). Discusses it. Activity 4: Complete the "Word Puzzle" worksheet (individual activity). - Lesson nº2:
Activity 5: See the visual dictionaries (player positions and court) for leaning vocabulary and pronunciation (in pairs). Activity 6: Watch the videos about how to pass and how to dribble in Handball (in group). Discuss the videos. Activity 7: Different exercises and games to practice Handball passing and dribbling on the court (in pairs). - Lesson nº3:
Activity 9: Watch the videos about how to do a jump shot and feint movements (in group). Discuss the videos. Activity 10: Complete the "Handball Alphabet Activity" worksheet (individual activity). Photocopies are needed for this activity. Activity 11: Different exercises and games to practice the jump shots and feint movements on the court (individual / in pairs / in groups). - Lesson nº4:
Activity 12: Watch the videos about how to attack and counter attack and how to be a defender in Handball (in group). Discuss the videos. Activity 13: Watch the video again and listen for the words needed to complete the gaps. Photocopies are needed. Activity 14: Different exercises and games to practice the offensive and the defensive basic movements on the court (in groups / teams). - Lesson nº5:
Activity 15: Watch the videos about how to be a Goalkeeper and how to play Handball (in group). Discuss the videos. Activity 16: Complete the "Handball Challenge" worksheet (individual activity). Photocopies are needed for this activity. Activity 17: Different exercises and games to practice the Handball on the court (in groups / teams). - Lesson nº6:
Activity 18: Different exercises and games to practice the Handball on the court (in groups / teams). - Lesson nº 7:
Activity 20: Complete, at the end of the lesson, the "Player positions", an interactive activity. - Lesson nº 8:
Activity 21: Complete the Web quest and the self-assessment (individual activities).
Recursos a utilizar:
- Ordenadores, pizarra digital, conexión a Internet y cámara de fotos.
- Fotografías de elementos básicos del balonmano.
- Pelotas de balonmano, petos y silbato.
- La instalación deportiva (pista de balonmano y porterías).
- Secuencia didáctica.
Enlaces de actividades:
http://homeschooling.about.com/library/handballword.pdf
http://proedfisica.blogspot.com.es/2014/11/handball-listening-activity.html
https://www.diigo.com/annotated/0f3377289d02b7e231cdd3e702f47595
https://www.diigo.com/annotated/0f3377289d02b7e231cdd3e702f47595
https://www.youtube.com/watch?v=tMLu3zWV3Sg
ENLACE PLANTILLA DE LA ACTIVIDAD 3.1:
https://drive.google.com/file/d/0B_xIpGV4y2g6Si1KeUNmSWxDVm8/view?usp=sharing
Mª Marozia Barrantes Polo
No hay comentarios:
Publicar un comentario