jueves, 13 de diciembre de 2018

The Universe


DU Title: The Universe    
AGE: 6 Años
Course/Level: 1º de Educación Primaria    
Subject:  Social Science    
INTRODUCCIÓN:  Durante esta unidad AICLE sobre "The Universe" se trabajará sobre el conocimiento del Sistema Solar y el Universo, la formación de ambos y la diferenciación entre los distintos movimientos y estados de los planetas, por ejemplo, la rotación, la traslación y las fases lunares. Se estudiarán el Sol y la Luna y la posición de la Tierra en relación a ambos.
MODO DE TRABAJO:  Se trabajará de forma colaborativa y participativa, esto significa que la fuente de conocimiento surgirá de la interacción entre compañeros y compañeras a través de la realización de las diferentes actividades propuestas. Para que el trabajo sea óptimo, se seguirán las pautas y orientaciones indicadas en cada una, a través de la consulta de recursos web y enlaces proporcionados como fuentes de información.
Learning outcomes / Evaluation criteria    
:                     ·     Identify the planets of the Solar System.

          ·     Identify the Earth and its layers.

          ·     Recognize the order of the eight planets of the Solar System and their names.

          ·     Recognize the Earth's orbit around the sun

          ·     Distinguish the differences between day and night

          ·     Understand the movement of the Moon around the Earth.

          ·     Understand the measurement of time

          ·     Recognize that the year is divided into months and seasons

       .   Work with others on collaborative task


Subject Content:
  1. The Solar System
  2. The Planets
  3. The Earth and its layers 
  4. The Earth's movements
  5. Time and the phases of the Moon   

VOCABULARY:

Stars, Sun, planets, satellites, Moon

Planets: Earth, Jupiter, Mars, Mercury, Neptune, Saturn, Uranus, Venus

      The Earth: core, crust, mantle, revolution, rotation, axis

Time: calendar, clock, days, hours, minutes, months, seasons

 GRAMMAR CONTENTS:

      Mars is a planet.

      The Sun is a star.

      The mantle is the middle layer of the Earth.

      The core is the centre.

      The Earth moves in two different ways.

      Rotation is the movement of the Earth on its axis.

      Revolution is the movement of the Earth around the Sun.

      What causes day and night?

      The Moon takes 28 days to go around the Earth.

      What causes seasons?

      The Moon is a satellite.

      There are eight planets in our Solar System.

.    We live on the Earth's crust. 


Language Skills:

      Listening

      Speaking

      Reading

      Writing

Social interaction    


Task/s:

   o    The final task will be to make a mural with plasticine from the solar system, in which families can participate.


Key Competences:   

o   Social and civic initiative.

o   Emotional competence

o   Linguistics

o   Digital

o   Knowledge and interaction with the environment

o   Learning to learn

o   Cultural and artistic

o    Autonomy and personal   

Activities:

   1.    Watch the animation :Solar System Animation for Kids -Lesson -www.makemegenius.com https://www.youtube.com/watch?v=sJrDiUG2JAo

2.    Complete the sentences.

3.    Listen, repeat and the copy

4.    Listen to The Solar System Song and point. 

5.    Label the planets. Colour.

6.    Play the game in two big groups using the IWB

7.    Watch the video : Layers of the Earth for Kids 

8.    Read the text.

9.    Label and colour.

10. Create a 3D model in pairs ...


Evaluation (criteria and instruments) :

   o   Daily class work with videos, games and songs.

    o   Activity sheets.

    o   The direct and systematic observation.

    o   Final project with the help of families.

    o   And finally my class diary, collecting all the information of each student


                                                                                    Naroa Leiro Gallardo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario