domingo, 13 de diciembre de 2020

The Islam

El título de esta Unidad Didáctica es "The Islam", dirigida a los alumnos de 2º ESO de la asignatura bilingüe de inglés "Geography and History".

THE ISLAM


Teacher: Inmaculada Carrillo

Subject: Geography and History

Course/Level: 2º ESO

Title of the Unit: "The Islam"

 

1.       Objectives :

-To know the differences between the terms « Arab/Arabic/Muslim »

-To know what are the most populated Islamic countries in the world and its geography

-To get to know the differences between the hijab and the burka

-To get familiar with the arab culture and therefore get a broader open mind

-To understand different curiosities about the Muslim's way of life

-To understand and explain the five pillars of the Islam

-To know who was the prophet Mohammed, the Quran and the Sharia Law

 

2.       Contents :

-The differences between the Hijab and burka

-Geography and localisation of the main Islamic countries in the world

-List of vocabulary according to the main topic from this unit

-The five pillars of the Islam

-The prophet Mohammed, the Quran and the Sharia Law

-Differences between the terms « Arab, Arabic, Muslim »

 

DISEÑO DE MATERIALES

-Vídeos educativos en inglés

https://www.youtube.com/watch?v=wgP_OSOS3IA  (Introduction to Islam)

https://www.youtube.com/watch?v=VMWgeSuHKhs (Pilgrimage to Mecca)

https://www.youtube.com/watch?v=RxzBKRhK1aU (Pilgrimage to Mecca)


-Juego interactivo en "Learning App" sobre vocabulario en inglés relacionado con la unidad

https://learningapps.org/9255802


-Sopa de letras en inglés sobre el Islam en "Educa Play"

https://www.educaplay.com/learning-resources/4866108-the_islam.html


-Foto "Islam map"  (material visual) 

 

-Captura de pantalla sobre una conversación personal en inglés con una amiga musulmana sobre la importancia de llevar o no el Hijab

 


 -Creación de un proyecto final en inglés sobre las ideas estudiadas sobre el Islam a través de la página "Book Creator" (libro digital)

https://bookcreator.com/


-Creación de lista de vocabulario sobre esta unidad:

-Followers : seguidores

-Muslim : musulmán

-Arabic : árabe

-Prophet : profeta

-Founder : fundador

-Pilgrims : peregrinos

-Faith : fe

-Prayer : oración

-Pilgrimage : peregrinación

-Fasting : ayunar / ayuno

-Charity : caridad

-Quran : Corán

-Code of conduct : código de conducta

-Inhabitants : habitantes

-To wear : llevar puesto

-To obey: obeceder

-To cover : cubrir/cubrirse

-To choose : elegir

-Hijab : pañuelo

-Wish : deseo


-Preguntas básicas

QUESTIONS

1.      What is the difference between the term "Muslim" and the term "Arabic"?

2.      Which are the most populated Islamic countries in the world ?

3.      What is the Quran ?


Descripción de las sesiones:
-Session 1: Brainstorming about the Islam: "What is the Islam"
Introductory video about the Islam (link above): they need to write down at least 5 ideas they watch in the video
Image: map about the Islamic countries

-Session 2: English vocabulary we will study during this unit (with the Spanish translation)
Explanation of the "Five pillars of the Islam" : in pairs, they need to name them and explain

-Session 3: Video number 2 about the pilgrimage to Mecca (link above)
Activity with the three main questions about the Islam (after having explained the theory)
Interactive activity 1 about vocabulary (link above)

-Session 4: Video number 3 about the pilgrimage to Mecca (link above): they need to write down at least 5 ideas they watch in the video.
In pairs, they need to share the ideas orally.
Interactive activity 1 about vocabulary (link above)

-Session 5: image about the conversation with a Muslim friend explaining the importance of the Hijab.
Write down different ideas about the use of the Hijab and talk about it with your partner.

-Session 6: final project in groups with the site "Book Creator": "Travel to Mecca"


Otros enlaces de la UD y materiales:

Inmaculada Carrillo

1 comentario:

  1. Buenas Inmaculada,

    Me parece muy buena la programación de la unidad,con objetivos asequibles tanto en contenido como los correspondientes a L2.Las actividades están muy bien planteadas en cuanto al andamiaje, de más a menos fácil.Me llama la atención la variedad de actividades que permiten trabajar las distintas destrezas,ha sido una suerte entrar a comentar tu artículo pues me ha permitido cono crear un recurso que no conocía"bookcreator".Además no requiere de muchas sesiones.Te felicito.
    Un cordial saludo.
    -Alejandro Pinilla Carvajal-

    ResponderEliminar